Sunday, January 07, 2007

Desnudez de una modelo / Nakedness of a model.

La carioca Daniela Cicarelli de 26 años, modelo y locutora de televisión, ha padecido un enérgico revés al ser revocados los acuerdos publicitarios de las marcas que la habían fichado, por la mala imagen que origina la difusión del video con un agudo contenido sexual.

El buscador Google, dueño de You Tube, se halla en un gran peligro al sentenciar, a favor de Daniela Cicarelli, la Cuarta Cámara del Tribunal de Justicia del Estado de Sao Paulo, exigiendo al servidor de videos lacrar el sitio en el que se lucía la modelo, practicando el sexo en un litoral de la costa española, el video en el que se captó el libertinaje carnal, ha lesionado a las diferentas campañas publicitarias de la que es prescriptora. El magistrado ha dispuesto, además, una indemnización de 116.000 dólares por cada día de exhibición del video.

La delegación carioca de General Motors suprimió, del medio televisivo, los spots en los que se mostraba la modelo para una de sus marcas. Asimismo la compañía de telefonía celular TIM, acordó anular el acuerdo con Daniela Cicarelli.

No es la primera vez que dilapida un pacto publicitario ya que, detrás del divorcio con el futbolista Ronaldo, el productor de las zapatillas Reebok, determinó suspender su contrato, arguyendo que utilizó unas zapatillas deportivas, de otra marca, en su emisión televisiva del canal musical MTV. La modelo también ha posado desarropada en una de las campañas. Pepsi Cola fue la primera marca que la contrató y la subió al estrellato en Brasil.
Es muy importante tener en cuenta, a la hora de contratar a una famosa, que cuando el comportamiento privado es incorrecto, cuando su ética y su moral quedan en entredicho, la imagen de la famosa queda dañada. Por ello el producto anunciado, asimismo, queda perjudicado.

CLEMENTE FERRER ROSELLÓ
Presidente del Instituto Europeo de Marketing, Comunicación y Publicidad
Pantoja, 14
28002-Madrid
Edad 70 años
NIF 20285521 G
Tel 914137873
www.clementeferrer@yahoo.es

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From Rio de Janeiro Daniela Cicarelli of 26 years, model and speaker of television, has suffered an energetic misfortune to the being revoked the advertising agreements of the marks that had seen her, by the bad image that originates the diffusion of the video with an acute sexual content.

The Google finder, owner of You Tube, is in a great danger when sentencing, in favor of Daniela Cicarelli, the Fourth Camera of the Court of Justice of the State of Sao Paulo, demanding to the servant of videos to damage the site in which the model show herself, practicing sex in the coast of the spanish coast, the video in which the sexual libertinism attracted, has injured different advertising campaigns of which she is prescribing. The magistrate has arranged, in addition, an indemnification of 116.000 dollars by every day of exhibition of the video .

From Rio de Janeiro delegation of General Motors suppressed, of televising means, spots in which was the model for one of its marks. Also the company of cellular telephony TIM, decided to annul the agreement with Daniela Cicarelli.

It is not the first time that squanders an advertising pact since, behind the divorce with the soccer player Ronaldo, the producer of the Reebok slippers, determined to suspend its contract, arguing that used sport slippers, of another mark, in its televising emission of the musical channel MTV. The model also has put pulled the covers off in one of the campaigns. Pepsi Cola was the first mark that contracted it and she raised her the estrellato in Brazil.

It is very important to consider, at the time of contracting a famous one, that when the private behaviour is incorrect, when her ethics and her moral are in prohibition, the image of the famous one is damaged. For that reason the announced product, also, is harmed.

CLEMENTE FERRER ROSELLÓ
President of the European Institute for Marketing, Communication and Advertisement
Pantoja, 14
28002-Madrid
NIF 20285521 G
Tel 914137873

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