A pesar de que el Ministerio de Sanidad y la Asociación de Clubes de Baloncesto rubricaron un pacto para promocionar una conducta de vida sana a través de una campaña de publicidad, que se está emitiendo en los diversos medios, ambiciona sensibilizar a la familia del enigma que supone la gordura. La campaña consiste en variados spots televisivos que emplearán a prestigiosos deportistas del baloncesto, como señuelo publicitario.
Las fiestas navideñas nos han encaminado a pillar unos kilos de más y muchos mortales han hecho el rígido propósito de alinearse con un régimen alimenticio, después del roscón de los Reyes Magos, para destruir el peso alcanzado.
Según una investigación efectuada por AC-Nielsen Consumir Confidence Opinions Survey, las intenciones más frecuentes, entre los europeos para 2007, han sido realizar más gimnasia y sujetarse a una dieta, además de tener más tiempo libre, dejar de fumar y estar mucho más tiempo con la familia.
Los expertos aconsejan una régimen sano y moderado. José Manuel Ávila, director de la Sociedad Española de Nutrición, señala que “la forma más sencilla de perder peso, sin que suponga demasiado sacrificio, consiste en “invertir el balance energético y reducir la ingesta de calorías, consumiendo alimentos de todos los grupos pero en menor cantidad”. Lo lógico es hacer una dieta a la inversa y más prolongada, basada en alimentos contrarios a los consumidos durante la Navidad; verduras, caldo vegetal, ensaladas variadas, legumbres, pasta, carne y pescado a la plancha, unido al aumento del ejercicio físico.
Por su parte, el jefe del Departamento de Medicina y Servicio de Endocrinología del Hospital Carlos III, el doctor Sánchez Franco, afirma que “hacer una reducción calórica importante no conlleva un riesgo de enfermedad”.
CLEMENTE FERRER ROSELLÓ
Presidente del Instituto Europeo de Marketing, Comunicación y Publicidad
Pantoja, 14
28002-Madrid
Edad 70 años
NIF 20285521 G
Tel 914137873
www.clementeferrer@yahoo.es
/////////////////////////////////////////////////////////////////
Although the Ministry of Health and the Association of Clubs of Basketball sealed a pact to promote a conduct of healthy life through a publicity campaign, that is being emitted in diverse means, it seeks to sensitise the family of the enigma that supposes the obesity. The campaign consists of varied spots televising which they will use prestigious sportsmen of the basketball, like advertising decoy.
The Christmas celebrations have directed to us to have weight of more and many mortals have propose the rigid intention align itself with a nutritional regime, after the roll of Reyes Magos, to destroy the reached weight.
According to an investigation conducted by AC-Nielsen Consumer Confidence Opinions Survey, the most frequent intentions, between the European for 2007, they have been to make more gymnastics and to subject to a diet, besides to have more free time, to let smoke and to be much more time with the family.
The experts advise a healthy and moderate regime. Jose Manuel Avila, director of the Spanish Society of Nutrition, indicates that “the form simplest to lose weight, without supposes too much sacrifice, consists of “investing the power balance and reducing the ingestion of calories, consuming foods of all the groups but in smaller amount”. The logical thing is to make a prolonged diet to the inverse one and more, based on opposite foods to the consumed ones during Christmas; vegetables, vegetal broth, varied salads, vegetables, paste, meat and fish to the plate, together with the increase of the physical exercise.
On the other hand, the head of the Department of Medicine and Service of Endocrinology of the Hospital Carlos III, doctor Sanchez Franco, affirms that “to make caloric a reduction important she does not entail a disease risk”.
CLEMENTE FERRER ROSELLÓ
President of the European Institute for Marketing, Communication and Advertisement
Pantoja, 14
28002-Madrid
NIF 20285521 G
Tel 914137873
No comments:
Post a Comment