Wednesday, January 10, 2007

El futuro de la telñevisión / The future of the television

La televisión en España existirá hasta 2010, un tiempo de evolución hacia un nuevo modelo más competitivo, con más opciones de recepción y una audiencia más fraccionada. Pero las perspectivas de aumento siguen siendo válidas. Este es el análisis que hace "Perspectivas del mundo de la comunicación", revista de la Facultad de Comunicación de la Universidad de Navarra.
También se estima que en pocos años la propuesta televisiva en España puede acrecentarse. En la televisión en abierto, han irrumpido dos nuevos rivales (Cuatro y La Sexta). En la televisión de pago, a Sogecable le han salido nuevos adversarios con ofertas por cable (Ono) y por ADSL (Imagenio, Jazztelia TV, Orange TV).
Además, el proyecto técnico de Televisión Digital Terrestre (TDT) exige otorgar nuevas licencias a nivel provincial y de las comunidades autónomas. Junto a las principales cadenas privadas en este ámbito (Localia, Popular Televisión y Punto TV), hay que tener en cuenta a las municios de gran tamaño, para los que la legislación reserva una licencia en cada comarca.
La segmentación de la audiencia, puede complicar la captación de publicidad, aunque los grandes anunciantes siguen precisando un medio masivo como la televisión para propagar sus mensajes. Según el citado informe, "cabe esperar que la competencia, por captar la inversión de las grandes campañas, se haga cada vez más dura entre las principales operadoras".
A pesar de las incógnitas del sector, las perspectivas del incremento del volumen de negocio son favorables. Según Pricewaterhouse-Coopers, la televisión de pago será el segmento de la industria de la comunicación que más crecerá en España hasta 2010, con una media anual del 18,4 por ciento.

CLEMENTE FERRER ROSELLÓ
Presidente del Instituto Europeo de Marketing, Comunicación y Publicidad
Pantoja, 14
28002-Madrid
Edad 70 años
NIF 20285521 G
Tel 914137873
www.clementeferrer@yahoo.es

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The television in Spain will exist until 2010, a time of evolution towards a new more competitive model, with more options of reception and one more a divided hearing. But the increase perspective continue being valid. This it is the analysis that presents “Perspectives of the world of the communication”, magazine of the Faculty of Communication of the University of Navarre.
Also esteem that in few years the televising proposal in Spain can be increased. Into the opened television in, two new rivals have burst in (Cuatro and La Sexta). In the pay television, to Sogecable have appeared him new adversaries with supplies by cable (Ono) and ADSL (Imagenio, Jazztelia TV, Orange TV).

In addition, the technical project of Televisión Digital Terrestre (TDT) demands to grant new licenses at provincial level and of the independent communities. Next to the main chains deprived in this scope (Localia, Popular Television and Punto TV), it is necessary to consider to the municipatilities of great size, for which the legislation it reserves a license in each region.
The segmentation of the hearing, can complicate the pick up of advertising, although the great advertisers continue needing massive means like the television to propagate their messages. According to the mentioned report, “it is possible to hope that the competition, to catch the investment of the great campaigns, is was more lasts between the main operators”.

In spite of the incognitos of the sector, the perspectives of the increase of the volume of business are favorable. According to Pricewaterhouse-Coopers, the pay television will be the segment of the industry of the communication that will grow more in Spain until 2010, with an annual average of the 18,4 percent.

CLEMENTE FERRER ROSELLÓ
President of the European Institute for Marketing, Communication and Advertisement
Pantoja, 14
28002-Madrid
NIF 20285521 G
Tel 914137873

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